Konkursom “Umetnici.Sad” pre dve godine prvi put su podržani lokalni umetnici u doba pandemije korona virusa, a sada je bio otvoren za umetnike iz cele Srbije.
Budući da Kaleidoskop kulture tokom pet nedelja predstavlja pet vrsta umetnosti (izvođačku, vizuelnu, primenjenu, književnost i arhitekturu), projekti odabrani na konkursu su raznoliki i obuhvataju scensku, izvođačku i likovnu umetnost, audio-vizuelno i digitalno stvaralaštvo, multimedijalne projekte, književnost i literaturu, mjuzikle, cirkusku i uličnu umetnost i slično.
Isidora Vlček i Aleksandar Topić među odabranima su na konkursu koji je obuhvatio najrazličitije oblike umetnosti, oslikavajući tako glavnu ideju na kojoj se Kaleidoskop kulture zasniva – kulturu zajedništva.
“Svakom samostalnom umetniku, posebno u današnje vreme, svaki vid podrške je preko potreban, a kada se desi, daje veliki podstrek i inspiraciju u tome da istraje. Zato sam zahvalna što sam deo ovog luka, što imam priliku da uz svoje divne kolege realizujem predstavu ‘Kako se gradi karakter?’ i podelim sa decom edukativnu, interaktivnu priču o tome kako da sutra budu bolje i celovitije ličnosti”, rekla je Isidora Vlček.
Za Topića uspeh na konkursu “Umetnici.Sad” predstavlja veliku potvrdu za njegov dosadašnji rad, a znači mu i zbog “odlične sistemske organizacije i finansijske pomoći za realizovanje projekta”. Realizacija projekta “Od ateljea do preduzetništva”, kako je dodao, biće prava prilika da sa zainteresovanim posetiocima i učesnicima podeli dosadašnje višeslojno iskustvo, te odgovori na njihova pitanja i nedoumice. “Osim potvrde i predstavljanja mog rada, ovo će biti i usmeravanje i edukacija mladih ljudi koji se bave umetnošću, a žele da uplove u preduzetničke vode”, rekao je Topić.
Mercator-S i brend IDEA već šest godina podržavaju Fondaciju “Novi Sad evropska prestonica kulture”. Kompanija je u tom periodu organizovala brojne kampanje, među kojima su “Ovaj grad svira sad”, kao i otvoreni koncert Novosadske filharmonije u Mercator centru Novi Sad. Bili su partner u stvaranju “Novih mesta”, i u kreiranju mikro destinacija u kvartovima. Pružili su podršku penzionisanim umetnicima u vreme pandemijske izolacije, bili su deo programa “Zastave budućnosti”, kao i mnogih drugih inicijativa koje su organizovane u proteklih šest godina partnerstva. Upravo zato Jelena Mitrović, direktorka Sektora In-Store komunikacija u kompaniji Mercator-S, pomenula je koliko je za brend IDEA značajno što je deo ove inicijative.
"Malo je projekata i ideja koje mogu da traju, i da u svakom trenutku sijaju istog sjajem kao prvog dana. Zato smo zaista srećni i velika nam je čast što smo baš mi prvi korporativni partner koji je verovao u ovu ideju i podržao projekat ‘Novi Sad Evropska prestonica kulture’. Znali smo od starta da će ovo biti jedna predivna inicijativa koja će na sistemski način podstaći umetnike da istražuju i da razvijaju umetnost u najrazličitijim pravcima", rekla je Jelena Mitrović, i dodala: "U proteklih više od 2.000 dana bili smo organizatori i podrška u mnogim projektima, ali ova godina je kruna našeg partnerstva. Posebno ‘Umetnici Sad’, jer smo zajedničkim snagama podigli celu ideju na nacionalni nivo i delimo radost sa čak 42 izabrana projekta u čijoj produkciji učestvujemo i mi, kao partner. Zaista se nadam da će pobedničke ideje ostaviti trag u umetnosti, da će privući pažnju javnosti, i da će podstaći svakog od nas da o nekim temama promišljamo na malo drugačiji način."
Među odabranim projektima su i plesne i pozorišne predstave, izložbe slika, koncerti, kao i dokumentarni film o 20 godina Beogradskog festivala igre koji će predstaviti Dora Alifieraki Jung.
Na konkursu su podržani i: Ljiljana Božić, Nebojša Balaž, Sanja Radusin Smiljanić, Sara Kecman, Sandra Draganić, Suzana Džuver, Aleksandra Lazin, Gojko Dutina, Aleksandra Pavlović, Ana Grigorović, Petra Spasojević, Matheo Delalle Putniković, Tamara Babić, Dragan Babić, Marko Arizanović, Andrijana Rajić, Mihajlo Bobar, Vesna Mitar, Maja Šuša, Aleksandar Stanojević, Iva Olujić, Miroslav Novaković, Sonja Petrović, Nikola Miloradović, Aleksandar Dadić, Tijana Jevrić, Ivana Janošev, Darko Karlečik, Luka Beatović, Frančeska Fajhner, Marko Perić, Aleksa Vujović, Srđan Paunović, Vojin Aleksić, Nenad Ignjatov, Marina Aranitović, Anđela Stanković, Marko Čurčić i Konstantinos Petrović.
Konkurs “Umetnici.Sad”, prema navodima organizatora, pretenduje da ostane legat Novog Sada nakon godine titule EPK, kao i mreža kulturnih stanica u prostornom i Kaleidoskop kulture u programskom smislu.
Prema navodima koordinatorke mreže kulturnih stanica Violete Đerković, taj projekat postao je odlična platforma za razvoj publike, ali je jednako važan i drugi smer tog procesa, a to je uključivanje umetnika u koncept decentralizacije i njihovo razumevanje potencijala koje rad u prostorima izvan centra ima ne samo za lokalne zajednice, već i za njih same.
U okviru konkursa “Umetnici. Sad”, pokrenutog 2020. godine, podržano je 136 projekata, a realizovan je uz podršku kompanije Mercator-S i brenda IDEA.
Kaleidoskop kulture je, uz Doček, programski luk EPK koji se najduže realizuje, a proglašeni su za najbolji evropski trend brend u oblasti kulture za 2021.
Peti Kaleidoskop kulture biće realizovan od 1. septembra od 7. oktobra.